مشکلات زیبایی فک در اثر رشد زیاد یا کم فک بالا یا پایین یا هردو، رشد غیر قرینه  هر کدام از فکین و موقعیت نادرست آن ها ایجاد می شود. در اکثر مواقع مشکلات فک تاثیرش را هم روی صورت هم دندان ها می گذارند . علایم مشکلات فکی بر روی صورت می تواند به صورت  بیرون زدگی فک پایین یا بالا،کجی لبخند، گرد بودن بیش از حد صورت، عقب بودن چانه ، عقب بودن فک پایین بیش از حد دیدن شدن لثه حین لبخند و غیره باشد.

در اغلب موارد مشکلات فک علاوه بر تظاهرات روی صورت، تظاهرات دندانی نیز دارند که خود را به صورت فاصله بین دندان های بالا و پایین، بیرون زدگی دندان های فک بالا یا پایین، بیرون تر بودن دندان های پایین نسب به بالا و… می باشد.

برای درمان اصولی و ایدئال مشکلات فک تقریبا همیشه در کنار درمان جراحی فک  نیاز به ارتودنسی وجود دارد. برای  آماده سازی بیمار برای جراحی فک ابتدا درمان با ارتودنسی شروع شده و پس از آماده سازی دندان ها که معمولا 6 ماه تا یکسال به طول می انجامد، درحالی که وسایل ارتودنسی هنوز رئی دندان ها قرار دارند، جراحی فک توسط متخصص جراحی فک و صورت انجام می شود. پس از جراحی روال ارتودنسی ادامه یافته تا جزیات نهایی برای حداکثر زیبایی انجام شود. ارتودنسی بعد از جراحی برای انجام جزئیات درمان صورت گرفته ومعمولا 6 ماه زمان میبرد، پس از این مرحله وسایل ارتودنسی از روی دندان ها برداشته می شوند.هزینه درمان مشکل فک بسته به هزینه جراحی فک و هزینه ارتودنسی دارد و که معمولا به دلیل پیچیدگی و زمانبر بودن درمان هزینه آن از ارتودنسی تنها بیشتر است.

در برخی موارد که مشکل فک خفیف بوده و نگرانی بیماربیشتر روی ظاهر دندان هاست، متخصص ارتودنسی می تواند با درمان ارتودنسی تنها بدون جراحی فک، نتایج مطلوب بیمار را صرفا با جابجایی دندان ها به موقعیت مطلوب تامین کند. اگرچه در موارد شدیدتر  که بیمار علاوه بر دندان ها خواستار بهبود فرم چهره نیز هست، درمان متفاوت بوده وعلاوه بر ارتودنسی نیاز به جراحی فک نیز وجود دارد.

اگر از بهم ریختگی دندان ها و مشکلات فک خود ناراضی هستید قبل از هر اقدامی با یک متخصص ارتودنسی مشورت کنید. دکتر بهزاد سالاری متخصص ارتودنسی در تهران شما را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این که مشکل فک شما نیاز به جراحی دارد یا صرفا با ارتودنسی قابل درمان است راهنمایی خواهد کرد.  شما می توانید برای استفاده ازاستفاده از خدمات مشاوره رایگان حضوری یا آنلاین به سایت واینستاگرام ما مراجعه فرمایید.