در درمان مشکلات مفصل فک ، اختلالات مفصل فکی گیجگاهی طیف بزرگی از مشکلات را در برمی گیرد که به صورت کلی TMD نامیده می شوند. این اختلالات دراری علایمی همچون درد گوش، سردرد های شدید، محدودیت در باز کردن دهان، ایجاد صدا حین باز و بسته کردن دهان، خستگی و کوفتگی عضلات صورت، دندان قروچه ، درد در ناحیه مفصل و… می باشد.

علت این اختلال می تواند در اثر عوامل خارجی (مانند دندان غروچه، فشار دادن دندان ها روی هم، موقعیت نادرست دندان ها روی هم، اضطراب و … ) یا داخلی (مشکلات دیسک مفصل فکر، بیماری های تخریب کننده استخوان فک مانند آرتریت روماتوئید و …)باشد.

درمان مشکلات مفصل فک به دو صورت اگرسیو(جراحی مفصل)یا محافظه کارانه( فیزیوتراپی، اسپلینت، دارویی و …) می باشد که توسط متخصصین ارتودنسی و پروتز انجام میشود. در مراحل اولیه بیشتر مشکلات و علایم مفصل فک را می توان با درمان های محافظه کارانه برطرف کرد ولی در انواع نادر و شدید این اختلالات  در صورت عدم پاسخ دادن به این درمان ها، روش های اگرسیو مد نظر قرار می گیرند.

ما در مطب تخصصی دکتر بهزاد سالاری با در اختیار داشتن به روز ترین تجهیزات و بر اساس آخرین گایدلاین ها ومتدهای درمان محافظه کارانه، به درمان مشکلات مفصل فک در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می پردازیم.