در این جلسه بر اساس اطلاعات بدست آمده از جلسه معاینه و براساس درمان اختصاصی طرح ریزی شده برای مشکل دندانی یا فکی شما، در لابراتوار اختصاصی و مجهز ما، ابزار ها و وسایل مخصوصی برای شما طراحی می شوند.

اولین مرحله کاری در این جلسه|، قالب گیری از دندان های شماست. این پروسه بسته به نوع درمان مد نظر برای شما ممکن است به صورت دیجیتال یا خمیری باشد. طی این مرحله مدلی سه بعدی از دندان های بالا و پایین شما ثبت می شود. این مرحله برای بعضی از افراد ممکن است همراه با یک حس ناخوشایند باشد. ما در مطب تخصصی ارتودنسی دکتر بهزاد سالاری با استفاده از ابزار، تکنیک ها و مواد نوین تلاش کرده ایم تا این مشکل بیماران را به حداقل برسانیم و حداکثر راحتی را برایشان فراهم کنیم.

در صورتی که درمان ارتودنسی ثابت برای شما مد نظر باشد، براکت ها یا وسایلی که به صورت اختصاصی برای شما انتخاب و طراحی و یا ساخته شده اند با چسب های مخصوصی در نواحی خاصی روی دندان های شما چسبانده می شوند. این چسب ها پس از پایان درمان ارتودنسی توسط وسایل خاصی از روی دندان های شما حذف خواهند شد.

در ادامه سیم مخصوصی برای شما ساخته شده و روی براکت هایتان قرار داده می شود. این وسایل توسط کش های ارتودنسی (اورینگ) در جای خود ثابت نگه داشته می شوند. اورینگ ها رنگ های مختلفی داشته و این امکان وجود دارد که بیمار هرجلسه رنگ جدیدی را برای کش های خود انتخاب کند.

در پایان جلسه توضیحات مهمی در مورد بهداشت دهان، نحوه مسواک زدن و نخ کشیدن، باید ها و نباید ها  به صورت اختصاصی برای هر بیمار ارایه می شود و وقت ویزیت بعدی برای بیمار تعیین می گردد.