در مطب تخصصی ارتودنسی دکتر بهزاد سالاری پس از آنالیز دقیق نتایج به دست آمده در روند درمان و نیل به اهداف درمانی هدف گذاری شده در جلسه ی اول درمان ، درمان فعال ارتودنسی خاتمه می یابد. این پروسه پس از رضایت بیمار در مورد نتایج به دست آمده و نشان دادن تغییرات قبل و بعد از درمان به وی صورت می گیرد.

در مطب تخصصی ارتودنسی دکتر بهزاد سالاری، برای جلوگیری از آسیب به دندان حین حذف کردن براکت ها و وسایل ثابت ارتودنسی از آخرین تکنولوژی ها و متد های درمانی استفاده میشود. بسته به نوع درمان قبل از برداشتن براکت ها،  چسب ها توسط تکنیک های مختلف ضعیق و شل می شوند. در ادامه پس از برداشتن براکت ها و چسب ها از روی دندان ها، لکه های به جای مانده از مواد غذایی از روی دندان پالیش می شود. در صورت وجود مشکلات مادرزادی  رنگ دندان ها، پس از این مرحله امکان درمان های بلیچینگ برای رسیدن به رنگ دلخواه دندان مهیا می شود.

برای حفظ  طولانی مدت نتایج به دست آمده، ممکن است در برخی از بیماران  نیاز به استفاده از وسایل نگهدارنده  بعد از درمان وجود داشته باشند. بسته به نیاز بیمار و نوع مکشل اولیه وی می توان از انواع مختلفی از نگه دارنده ها استفاده کرد. برخی از آن ها به صورت سیم ها کوتاه و نازکی هستند که پشت دندان ها چسبانده می شوند و با نام فیکس ریتینر شناخته می شوند. برخی دیگر پلاک ها متحرک بی رنگی هستند که در ساعات مشخصی از روز استفاده می شوند و برخی دیگر پلاک های نگهدارنده سیم داری هستند که معمولا شبانه استفاده می شوند. مدت زمان استفاده از وسایل نگهدارنده متفاوت بوده و در با توالی خاصی در دوره پس از درمان ارتودنسی حذف می شوند. هدف از استفاده از این وسایل نگهدارنده پس از درمان ارتودنسی، اجازه دادن به سفت شدن استخوان و الیاف نگهدارنده دندان و جلوگیری از اثرات مخرب رشد باقی مانده و رویش دندان عقل (در نوجوانان) به منظور حفظ نتایج به دست آمده طی درمان است.

در مطب تخصصی دکتر سالاری به منظور افزایش رضایت مندی مراجعین محترم، با استفاده از مواد و تکنولوژی های نوین و با به کار گیری لابراتواری مجهز و اختصاصی، امکان ارایه رنج وسیعی از نگه دارنده های نامرئی و شفاف برای آن گروه از بیماران که تمایل دارند پس از درمان در دهانشان چیزی دیده نشود، وجود دارد.