تعداد این جلسات بسته به نوع درمان  و سن بیمار متفاوت است و برای هر بیمار اختصاصی است. این جلسات معمولا بین 15 تا 20 دقیقه زمان می برند. در این جلسات دکتر بهزاد سالاری پس از شنیدن نکات مد نظر بیمار، بهداشت دهان بیمار و نحوه رسیدگی آن به موارد تذکر داده شده را چک می کند، سپس به دقت  تغییرات اعمال شده در جلسات قبل را رصد کرده و بسته به طرح درمان، تغییرات مورد نیاز هر جلسه را روی دندان ها اعمال می کند.

ما در هر جلسه توسط رنچ وسیعی از ابزار ها و مواد مختلف مثل پیچ ها، فنر ها، کش ها ،چین ها، لاتکس ها، پلاک  و سیم های متفاوت نیرو های مد نظر خود را برای جابجا کردن فکین ودندان ها اعمال می کنیم. در ارتودنسی نامریی طی هر جلسه یک پلاک نامریی جدید به بیمار تحویل داده شده تا برای جلسه آینده از آن استفاده کند.

در پایان هر جلسه  بیمارانی که از ارتودنسی ثابت بهره می برند رنگ اورینگ جدید خود را انتخاب کرده و بیمارانی که که از ارتودنسی متحرک استفاده می کنند از محکم بودن و راحتی وسیله خود مطمئن می شوند.

در مطب تخصصی ارتودنسی دکتر بهزاد سالاری، همگام با مراکز پیشرو درمان ارتودنسی در اروپا و آمریکا، متدها و ابزارهای اختصاصی و منحصر به فردی برای سریع کردن حرکت دندان ها و کوتاه کردن طول کلی درمان ارتودنسی وجود دارد.در صورت خواست بیمار برای استفاده از این روش ها، پس از انجام موارد ذکر شده در بالا، طی توالی خاصی در جلسات حین درمان از متد ها تسریع درمان استفاده خواهد شد. برخی از این روش ها عبارتند ازبکارگیری لیزرکم توان، استفاده از تکنیک های میکروپرفوریشن، ویبراسیون، کورتیکوتومی و ….