هدف اولین جلسه معاینه ارتودنسی، تشخیص ناهنجارمربوط به دندان، فک یا صورت و ارایه بهترین طرح درمان با توجه به خواسته ها و ویژگی های منحصر به منفرد شما می باشد. در مطب تخصصی دکتر بهزاد سالاری، این جلسه به صورت دو جانبه و تعاملی می باشد. بدین منظور دکتر سالاری پس از معاینه اولیه دندان ها لبخند و صورت ، از شما راجع به خواسته ها و دغدغه هایتان در مورد زیبایی، سلامت و کارایی دندان ها و صورتتان می پرسد. سپس بر اساس تشخیص خود، خواسته ها و انتظارات  شما، اطلاعات بدست آمده از معاینات صورت و دهان، رادیوگرافی ها ، فتوگرافی ها و نمونه های سه بعدی دندان های شما نوع درمان و روش اجرای آن را  تعیین کرده و برای تصمیم گیری با زبان ساده و غیر تخصصی در اختیار شما می گذارد.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا دکتر سالاری نظر من را می پرسد؟ آیا او خودش نمی تواند مشکل دندان های من را تشخیص داده و مداوا کند؟

در جواب باید بگوییم که حتما شما تجربه این را دارید که به دکتری مراجعه کردید و وی بدون پرسیدن هیچ سوالی به درمان بیماری شما پرداخته است. تا چند دهه گذشته در ارتودنسی نیز چنین روالی مرسوم بود، یک متخصص ارتودنسی با دانش خود و بر اساس معاینات بالینی مشکل را تشخیص داده و بدون کسب نظر بیمار به درمان وی می پرداخت. این روند مشکلات زیادی داشت، که یکی از مهمترین آن ها وقتی ایجاد می شد که معیار های زیبایی بیمار و انتظار وی از زیبایی با اصول علمی و دانش درمانگر یکسان نبود. این باعث می شد که در پایان درمان با وجود تمام تلاش های درمانگر بیمار از نتایج به دست آمده راضی نباشد. این باعث شد امروزه مبانی تشخیص و درمان ارتودنسی در سراسر دنیا متحول شده و برخلاف گذشته تعامل با بیمار جز اصول حرفه ای قرار بگبرد.

ما در مطب تخصصی ارتودنسی دکتر بهزاد سالاری بر اساس آخرین اصول علمی به تشخیص تمامی مشکلات مشکل شما خواهیم پرداخت و همگام با پیشرفته ترین و پیشروترین  مراکز درمانی آمریکا و اروپا با به کار گیری اصل تعامل و احترام به نظرات، انتقادات و خواسته های بیمار بهترین درمان را برای وی انتخاب و اجرا می کنیم