به صورت کلی اصلاح و جذاب کردن لبخند تحت تاثیر عواملی همچون فرم لب، میزان دیده شدن لثه حین لبخند و وضعیت دندان ها درون قوس فک بالاست. از طرف دیگر فرم لب و برجستگی لب به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر موقعیت دندان ها می باشد.

از جمله مهمترین علل عدم جذابیت لبخند، نامرتبی دندان ها و موقعیت نادرست آن ها در ارتباط با لب می باشد، این وضعیت باعث غیر قرینه بودن لثه و ساپورت ناکافی لب می شود. متاسفانه بسیاری از افرادی که از لبخند خود ناراضی هستند، علت آن را از اجزا دیگر صورت خود می بینند و به روش جراحب بینی، چانه و تزریق ژل روی می آوردند یا تحت تاثیر تبلیغات نادرست و تب اشتباه این روز ها به  سفید کردن یا طراحی لبخند با لمینیت  یا ونیر دندان ها روی می آورند. تجربه و شواعد علمی نشان داده است که بیشتر این افراد بعد از این پروسیجر ها  نیز کماکان از لبخند خود راضی نخواهند بود. علت این است که به جای درمان علت، روی معلول تمرکز کرده اند.

یک متخصص ارتودنسی مجرب در زمینه طراحی و جذاب کردن لبخند می تواند با کنترل کردن موقعیت دندان ها، موقعیت لثه و لب را تنظیم کند و زیباترین، کم خطر ترین و با ثبات ترین لبخند را بدون نیاز به تراش دندان و  جراحی های زیبایی غیر ضروری برای بیمار به ارمغان آورد. متاسفانه بسیاری از افرادی که لبخند خود را نمیپسندند.

همگام با مدرن ترین مراکز زیبایی سطح دنیا، ما نیز در مطب تخصصی ارتودنسی دکتر بهزاد سالاری، اصولی ترین، طبیعی ترین و کم خطر ترین روش اصلاح و جذاب کردن لبخند را درمان ارتودنسی می دانیم و با روش های مختلف و امکانات به روز درمانی، امکان ارایه زیبا ترین لبخند را به هر فردی در هر سنی فراهم می کنیم. برخلاف تب رایج و گرایش نادرست برای طراحی لبخند با لمینیت صحیح ترین روش جذاب کردن لبخند در بیشتر افراد را درمان های محافظه کارانه همچون ارتودنسی می دانیم.