ارتودنسی نامرئی یا کلیرالاینر یا ارتودنسی اینویزالاین(نام تجاری) متدی جدید برای صاف کردن و مرتب کردن کجی دندان هاست. این متد درمانی برای افزایش رضایت مندی گروهی از بیماران ارایه شده است که به دلیل موقعیت اجتماعی یا کاری خود مایل نیستند سیم و وسایل ارتودنسی در دهانشان دیده شود. در ارتودنسی نامریی به جای استفاده از سیم و براکت های فلزی چسبیده به دندان، درمان با پلاک های متحرک بی رنگ و شفاف (الاینر ها) انجام می شود. این پلاک ها در دهان تقریبا قابل مشاهده نیستند لذا به این متد درمانی ارتودنسی نامرئی گفته می شود.

هزینه ارتودنسی نامرئی به مراتب از ارتودنسی عادی فک بالا و پایین بیشتر است.علت آن نیاز به تکنولوژی بالا برای طراحی و ساخت پلاک ها می باشد. در این متد درمان ارتودنسی ابتدا از دهان بیمار با اسکنر سه بعدی قالب گیری شده و اطلاعات به شرکت های سازنده الاینر (پلاک هاس شفاف) در آمریکا یا اروپا فرستاده می شود. در این شرکت ها قالب ها آنالیز شده و بر اساس متخصص ارتودنسی و روال درمانی مد نظرش برای درمان بیمار، تعداد مشخصی پلاک متحرک شفاف ساخته می شود. این پلاک ها برای هر نیبمار کاملا اختصاصی طراحی شده و سپس پرینت سه بعدی می شوند. پلاک ها پس از ساخت نزد ارتودنتیست فرستاده شده تا توسط آن ها درمان بیمار پیش ببرد.

ارایه این روش درمانی انقلابی در ارتودنسی ایجاد کرد و امکان درمان برای تعداد وسیعی از متقاضیان درمان ارتودنسی را فراهم کرد که خواستار زیبایی لبخند و مرتب شدن دندان ها بودند ولی به دلایل شخصی یا شغلی دوست نداشتند براکت و سیم ارتودنسی در دهانشان دیده شوند. متاسفانه تعدادی زیادی ازاین افراد در گذشته به دلیل به دلیل عدم تمایل به دیده شدن براکت و سیم ارتودنسی در دهانشان به درمان های غیر اصولی و آسیب رسان برای مرتب کردن دندان از جمله لمینیت دندان یا کامپوزیت کردن دندان های کج و نامرتب روی می آوردند.

این درمان  نیازمند دانش و تکنولوژی ویژه در این حوزه از ارتودنسی  است و توسط برخی از متخصصین ارتودنسی آموزش دیده برای این درمان  ارایه می شود. دکتر بهزاد سالاری متخصص ارتودنسی در تهران با در دسترس داشتن تجهیزات پیشرفته وآخرین تکنولوژی روز دنیا، ارتودنسی نامریی و تمام متد های نوین درمانی را با بالاترین کیفیت به متقاضیان این نوع درمان ارایه می کند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارتودنسی نامرئی و استفاده از مشاوره رایگان حضوری و آنلاین به سایت و اینستاگرام ما مراجعه نمایید.