در سال های گذشته یکی از بزرگترین دغدغه های متقاضیان درمان ارتودنسی دیده شدن وسایل ارتودنسی در دهانشان طی مدت طولانی درمان بود. برای مدت ها تنها ابزار در دسترس برای درمان ارتودنسی ثابت براکت های فلزی بودند که روی دندان ها چسبانده می شدند.  اما  به دلیل دیده شدن آن ها حین لبخند، مورد پسند برخی افراد نبودند، خصوصا افرادی که موقعیت اجتماعی یا شغلی آن ها نیاز داشت که براکت های ارتودنسی در دهانشان دیده نشود.

با پیشرفت تکنولوژی براکت های همرنگ دندان از جنس سرامیک و رزین جایگزین براکت های فلزی شدند تا دیده شدن وسایل ارتودنس یار حین درمان کمتر کنند. گروهی دیگر از درمان های نوین ارتودنسی بر پایه چسابندن براکت ها بر پشت دندان ها(جایی که زبان  قرار دارد)بود، این تکنیک درمانی ارتودنسی لینگوال نامیده می شود. به دلیل دسترسی سخت به قسمت پشت دندان ها، ارتودنسی لینگوال نیاز به تکنولوژی و تجهیزات خاص برای ساخت و نصب اجزا ارتودنسی و تکنولوژی رباتیک برای خم کردن سیم ها برای هر بیمار دارد. نیاز به استفاده از بالاترین سطح تکنولوژی و مواد مصرفی اختصاصی باعث شده هزینه این درمان نسبت به بقیه درمان های رایج در ارتودنسی به مراتب بیشتر شود.

در متد ارتودنسی لینگوال  برخلاف ارتودنسی با اینویزالاین(کلیر الاینر ها)، وسایل ارتودنسی از پشت به دندان ها چسبیده شده اند و لزومی ندارد که همچون متد اینویزالاین و دیگر انواع ارتودنسی نامرئی، بیمار از پلاک های شفاف متحرک برای جابجایی دندان ها استفاده کند. علاوه بر آن این روش تقریبا همانند ارتودنسی رایج با ابزار های فلزی توانایی درمان بیشتر مشکلات و ناهنجاری های ارتودنسی را دارد و از این رو نسبت به کلیر الاینر ها بسیار توانمند تر است.

به منظور جلب رضایت افرادی که به دنبال حداکثر زیبایی حین درمان هستند، ما در مرکز تخصصی ارتودنسی دکتر بهزاد سالاری تلاش کرده ایم تا همگام با پیشروترین مراکز درمان ارتودنسی آمریکایی و اروپایی، به روز ترین متدهای ارتودنسی لینگوال را به متقاضیان درمان زیبایی ارایه کنیم.