در مرکز تخصص ارتودنسی دکتر بهزاد سالاری ما با استفاده از آخرین پیشرفت های علمی و فنی  در ارتودنسی سلف لیگیت از جمله متد ارتودنسی دیمون می توانیم بیشتر از همیشه به درمان بیماران دارای نامرتبی و بهم ریختگی شدید دندان ها را بدون کشیدن دندان و درمان های تهاجمی، اقدام کنیم.

یکی از علل اصلی نامنظمی و بهم ریختگی دندان ها نبود فضای کافی برای رویش آن ها در مسیر و جای صحیح است. متخصص ارتودنسی برای منظم کردن دندان ها نیاز به فضا دارد. این فضا را به صورت کلی می توان از دو طریق به دست آورد، روش اول کشیدن یک تا چهار دندان از مجموعه دندانی بوده و روش دوم افزایش ابعاد قوس فک است. هر کدام از دو روش ذکر شده مزایا و معایب خود را دارند. درمان کشیدن معمولا سریعتر انجام می شود و دغدغه کمتری در مورد ثبات نتایج به دست آمده توسط آن وجود دارد، اما در برخی از بیماران می تواند باعث عوارض نامطلوب در نمای لب ها و صورت شود. از طرف دیگر درمان ارتودنسی بدون کشیدن اگرچه طولانی تر و پرهزینه تر است و احتمال فشار به بافت های نگه دارنده دندان را دارد ولی باعث حفظ و نگه داری همه دندان ها در قوس فک می شود.

در برخی بیماران تنها راه حل درمان ارتودنسی کشیدن دندان است و در برخی دیگر موارد تنها راه درمان ارتودنسی بدون کشیدن دندان است. اما در بسیاری از بیماران هر دو نوع درمان برای بیمار امکان پذیر است. در این شرایط متخصص ارتودنسی بر اساس تجربه و تجهیزات موجود بهترین روش را برای درمان بیمار انتخاب می کند.

با توجه به حساسیت بیماران در مورد نکشیدن دندان هایشان و نگهداری حداکثری دندان آن ها برای درمان ارتودنسی، پیشرفت های تکنولوژیکی بسیاری به ارتودنسی عرضه شد تا با به روز کردن تکنیک ها و متد های درمانی امکان بیشتری برای درمان بدون کشیدن بیماران فراهم شود. یکی از این متد های جدید درمان ارتودنسی توسط براکت های سلف لیگیت (به عنوان مثال براکت های دیمون) می باشد. در این روش درمانی نیروهای بسیار کم وارد شده از طریق براکت های سلف لیگیت، تعادلات دندان و انساج دهان را عوض کرده و اجازه بزرگ شدن قوس استخوانی نگه دارنده دندان ها، بدون آسیب به بافت های نگهدارنده، را فراهم می کند.