جراحی فک پایین  زمانی پیشنهاد می شود که رشد بیش از حد فک پایین به صورت یک طرفه یا در دو طرف وجود داشته باشد. این رشد زیاد در ناحیه صورت طیف مختلفی از تظاهرات را نشان می دهد، از جمله برجستی چانه از رو به رو و نیم رخ، ارتفاع بیش از حد صورت، نمای صاف یا مقعر صورت از نیمرخ، برجستگی بیش از حد لب پایین وغیره. علائم بزرگی فک پایین تنها به صورت محدود نشده و اثراتش را در داخل دهان نیز نشان می دهد.

از جمله عوارض داخل دهانی بزرگی فک پایین می توان به بیرون زدگی دندان ها بالا، شیب به عقب دندان های فک پایین، فاصله بیش از حد بین دندان های بالا و پایین، نرسیدن دندان های جلویی با لا و پایین به هم و جلو تر بودن دندان های پایین نسبت به بالا می باشد.

درمان بزرگی فک پایین در اغلب موارد ترکیب درمان های ارتودنسی و جراحی فک می باشد. نوع جراحی فک مورد نیاز بسته به نوع و شدت مشکل فک دارد،برخی موارد نیاز به جراحی فک پایین به تنهایی وجود دارد و برخی مواقع برای به دست آمدن نتایج بهتر نیاز به جراحی دو فک یا صرفا جراحی فک بالا نیاز است.

در برخی موارد که بزرگی فک شدید نیست و بیمار با ظاهر صورت خود مشکلی ندارد می توان با درمان ارتودنسی تنها نیز مشکلات دندان از جمله فاصله بین دندان های بالا و پایین و بهم ریختگی دندان را بر طرف کرد.این درمان پیچیده بوده و نیاز به انتخاب صحیح بیمار کاندید درمان بعد از بررسی پارمتر های مختلف توسط متخصص ارتودنسی دارد.

اگه احساس می کنید فک پایین شما جلو می باشد، حتما قبل از هرگونه تصمیم گیری برای جراحی، با یک متخصص ارتودنسی مشورت نمایید. جراحی فک یک درمان تیمی است که ارتباظ و مشاوره نزدیک متخصص ارتودنسی و جراح فک و صورت نقش پر رنگی در رسیدن به بهترین نتیجه برای درمان دارد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این که مشکل فک شما نیاز به جراحی دارد یا صرفا با ارتودنسی قابل درمان است ازاستفاده از خدمات مشاوره رایگان حضوری یا آنلاین دکتر بهزاد سالاری متخصص ارتودنسی استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به سایت واینستاگرام ما مراجعه فرمایید.