ارتودنسی یک درمان جامع هست و هدف آن علاوه بر تامین زیبایی، بهبود سلامتی و عملکرد مجموعه فک و صورت است. برای اینکه مجموعه دندانی- فکی به درست عملکرد داشته باشد و جویدن به درستی صورت بگیرد، هر کدام از دندان ها باید با دندان های مقابل و مجاور خود رابطه مشخصی داشته باشند. به عبارت دیگر دندان های یک فک علاوه بر اینکه باید با دندان های کناری خود در همان فک در رابطه ای مخصوص قرار گرفته باشند، باید با دندان های مقابل خود نیز رابطه صحیحی داشته باشند، در غیر این صورت دندان ها به صورت صحیح با هم جفت نمی شود و عمل جویدن با اشکال رو به روی خواهد شد. در موارد شدید این مشکل می تواند مانع بسته شدن دهان و یا کج بسته شدن دهان شود.

متخصص ارتودنسی طی درمان ارتودنسی به صورت معمول دندان های هر دو فک را تحت درمان قرار می دهد. برای این کار دندان ها ی نامنظم و بهم ریخته در هر فک را به صورت جداگانه  مرتب کرده و بعد از آن موقعیت دندان های فک بالا و پایین را نسبت به هم تنظیم می کند. در صورتی که فقط ارتودنسی فک بالا یا ارتودنسی فک پایین انجام می شود، موقعیت دندان های آن فک نسبت به دندان مجاورش در فک دیگر تغییر کرده و در خیلی از موارد این کار مانع از جفت شدن صحیح دندان ها و عوارض بعدی از جمله مشکلات مفصل فک و جویدن می شود.

اگرچه در بیشتر موارد ارتودنسی دو فک بهترین نتیجه را برای بیمار فراهم می کند، در برخی از نامرتبی خفیف تا متوسط دندان ها، متخصص ارتودنسی می تواند با کار بردن روش های خاص، خواسته بیمار برای درمان ارتودنسی یک فک را نیز برآورده کند. چه ارتودنسی فک بالا باشد چه ارتودنسی فک پایین. درمان ارتودنسی تک فک کاری پیچیده بوده و نیاز به ارتودنتیست ای متبحر در این زمینه دارد. ارتودنسی تک فک در همه بیماران امکان پذیر نبوده و  در انواع  خاصی از بهم ریختگی  دندان ها امکان پذیر می باشد.

در مطب دکتر بهزاد سالاری متخصص ارتودنسی در تهران با در دسترس داشتن تجهیزات پیشرفته وآخرین تکنولوژی روز دنیا آخرین متد های درمان ارتودنسی برای تمامی سنین ارایه می شوند . شما می توانید  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارتودنسی فک بالا یا ارتودنسی فک پایین و استفاده از خدمات از مشاوره رایگان حضوری و مشاوره آنلاین به سایت و اینستاگرام ما مراجعه نمایید.